divendres, 30 de maig del 2014

15. El substitut del professor de LLatí.


9 i 10 de gener.



"Hi ha mala maror a l?institut. Els de COU de lletres estan furiosos perquè des de novembre que no tenen professor de Llatí. Encara tenen pendent l'avaluació anterior, perquè es va posar malalt. I ara continua tot igual. Diuen que és una hepatitis, o alguna cosa així, molt llarga, i que, sense el llatí, es juguen el curs, i que necessiten un substitut. Hem fet una assemblea..."



Per què penses que els pares de Montse no deixen que Raquel la veja? Què creus que és millor per ella?

Has participar en assemblees i manifestacions amb reivindicacions educatives?  Creus que són efectives?  Com t'afecta si un professor està mal i no va a classe? Et preocupa el seguiment de les classes?
Indica les conjuncions coordinants o subordinants de les següents frases i digues de quin tipus són:
1- Encara tenen pendent l'avaluació anterior, perquè es va posar malalt.
2- Era el primer dia de classe, i estava tot hom com molt amic.
3- Sé que així en poso en evidència, però, hòstia, és que és massa, allò que l'ajudés a lligar-se l'Oriana.
4- Quan ja picava el timbre de casa, ell ha afegit: "Fins demà Raquel". 

6 comentaris:

  1. 1) La veritat no sé el que seria millor per a les dues. D'una banda entenc que els pares de la Montse no volen que la vegi, perquè és dur veure una persona a la qual vols d'aquesta manera, però d'altra banda, és la seva amiga i és normal que vulgui veure-la, saber com està , almenys que li pregunten a ella si té ganes de veure a Raquel.
    Si fos el meu cas i fora la meva amiga jo mouria cel i terra per veure-la, encara que la veiés malament, però almenys la veuria i ella a mi també.

    2) Sí, he anat a manifestacions sobre l'educació. No sempre són efectives, però hem de lluitar pels nostres drets i intentar canviar les coses. En moltes ocasions sí que ha donat resultat, encara que en altres moltes seguim igual ...
    Sí que em preocupa el seguiment de les classes, perquè poden ser molt importants per al que estem estudiant. Alguna vegada m'he quedat sense professor i no han enviat substitut i encara que cadascun avancés pel seu compte, no és el mateix que si un professor t'ho explica.

    3)
    - perquè (oració subordinada, conjunció causal)
    - i (oració coordinada, conjunció copulativa)
    - però (oració coordinada, conjunció adversativa)
    -

    ResponElimina
  2. 1-. Crec que no deixen que la veja perquè aquesta molt dolenta. Jo opine que depèn de com estiguera física i mentalment podria o no veure-la

    2- No, mai he participat en una. Molt efectives no em pareixen. Per una part guay perquè sortim antes o no fem res per una altra part perdem temps de classe i després quan torne i hauran molts deures.

    ResponElimina
  3. -1. No deixa veure-la perque esta molt malament. Vaig pensar que hauria d'estar be perque és dur estar així.
    -2. Si que he participat en algun quant era xicotet però no soc partidari de fer eixes cuses perque de xicotet sempre he preferit anar a jugar a futbol. Clar que m'afecta perqué els classes s'atrasen però també és important la salut dels profesors.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fixa't: perquè, està, quan, sóc, cose, fútbol, les classes.

      Elimina